FAQ / Ofte Stillede Spørgsmål

Her kan du finde svar på de spørgsmål, vi ofte bliver stillet. Svømmeskoleudvalget står naturligvis til rådighed tel.: 41 27 77 08 hvis du har spørgsmål, der ikke er listet på denne side.

Jeg er nyt medlem og vil gerne tilmeldes et hold, hvordan gør jeg?
Tilmelding sker på websiden, hvor du i menuen “Hold og tilmelding” finder det hold, du ønsker at tilmelde dig eller dit barn. På holdet klikker du på “tilmeld” og opretter herefter en profil på den person der skal tilmeldes et svømmehold. Altså, hvis du som forældre tilmelder dit barn til svømmeundervisning, da skal det være barnet du opretter en profil på, og ikke dig selv. Herefter foretager du tilmeldingen forudsat der stadig er ledige pladser.

Et tilmeldt hold er ikke sikret førend betaling er gennemført og særskilt kvittering på betaling og tilmelding er modtaget på mail (tjek spam/junk folderen, da denne desværre ofte ender dér.
Kvittering generes automatisk kort tid efter tilmelding og betaling er gennemført.

Hvorfor kan jeg som nyt medlem ikke tilmelde mig samtidig med eksisterende medlemmer?
Vildbjerg Svømmeklub har primært til formål at lære sine medlemmer at svømme.
Det betyder derfor meget for os, at de medlemmer, der er i et forløb fra tidligere sæsoner, har mulighed for som minimum at færdiggøre det – og derved at få lært at svømme eller blive mere sikker i vand.

Udfra dette princip lader vi lader vi eksisterende medlemmer få fortrinsret til at booke næste sæsons hold.

Skal jeg betale fuld pris, hvis jeg tilmelder mig senere på sæsonen?
Under hensyntagen til fremdriften af det enkelte hold kan vi i visse tilfælde tillade at man tilmelder sig op til en måned efter sæsonstart, hvis der er ledige pladser. Her vil der dog altid blive opkrævet fuld sæsonpris.
Hvad gør jeg, hvis der er behov for at stoppe eller flytte hold ?

Hvis barnet fortryder eller ønsker at komme på et andet hold, så kontakt Julia fra bestyrelsens svømmeskoleudvalg, der vil hjælpe med at sikre afmelding eller overflytning, hvis der er plads på et andet hold. Ved flytning vil det være hensigtsmæssigt, at du har forholdt dig til hvilket hold, der i så fald ville passe bedre.

Hvis refusion af kontingent i forbindelse med afmelding af hold ønskes skal dette ske inden for de første 4 gange der er undervisning – herefter forbeholder vi os ret til at betragte kontingentet som ikke-refunderbart.

Jeg var medlem sidste sæson, hvordan tilmelder jeg mig igen?

Alle eksisterende medlemmer får, før vi åbner for tilmelding af nye medlemmer, lov til at gentilmelde og finde det ønskede eller anbefalede hold. Du finder datoerne her.

For at tilmelde skal du logge på med det login du oprettede sidste sæson.
Ellers kan booking systemet ikke genkende dig og de rettigheder, du har til tilmeldingen.

Du finder svømmehold og tilmelder dig her.

Jeg har glemt brugernavn eller kodeord
Har du allerede en profil, men har glemt brugernavn eller koderod, kan du via tilmeldingen til det ønskede hold få tilsendt brugernavn eller kodeord til den oplyste e-mail adresse, der er oprettet på profilen.
Hvordan kan jeg se om der er ledige pladser?
Under menuen Hold og tilmelding kan du, ved at klikke på det hold, du ønsker at tilmelde dig, se hvor mange af de udbudte pladser der er tilbage på hvert af de udbudte holdtider.
Hvordan kan jeg se, om min tilmelding er gået igennem?
Når du har tilmeldt dig, genererer booking systemet en mail, der sendes til den mailadresse, du har oplyst. Bemærk, at denne mail kan ende i din spam/junk folder, og du bør derfor altid tjekke dér, hvis ikke mailen kommer til din indbakke.
Er det muligt for eksisterende medlemmer at tilmelde sig før nye medlemmer?

For at sikre muligheden for at fortsætte udviklingen af dine færdigheder som svømmer, får eksisterende medlemmer fortrinsret med hensyn til tilmelding til den kommende sæson.

Du kan derfor tilmelde dig en uge før vi åbner op for nye medlemmer.
Dato og tidspunkter vil altid være tilgængelige her.

Hvor lang tid har jeg til at gennemføre betaling når tilmeldingen er foretaget?
Når du har fundet det hold, du ønsker at melde dig til og trykker på “tilmeld” har du 8 minutter til at gennemføre betaling inden pladsen igen frigives til tilmelding for andre medlemmer. Denne tidsramme gælder pr. hold og er derfor også gældende hvis der skal tilmeldes flere børn til forskellige hold.
Får jeg at vide, hvilket hold mit barn eller jeg selv bør gå på næste sæson?

I løbet af de sidste uger af undervisningen, får medlemmer en seddel, hvor deres træner har krydset af hvilket hold, de anbefaler, dit barn skal gå på næste sæson. Skulle sedlen blive væk, så kontakt gerne træneren for afklaring inden sæsonafslutningen. Sker din henvendelse efter sæsonen, ret den da til Julia Korshøj på mobil 41 27 77 08 eller mail vildbjergsk@outlook.dk

Jeg er på venteliste, hvad betyder det?
At du er på venteliste betyder, at alle pladser på holdet er optaget. Det betyder derfor også, at du kun får en plads på holdet, hvis andre springer fra. Sker dette får du en mail, hvor du kan gå ind og gennemføre tilmeldingen. Vi anbefaler dog så vidt muligt at søge efter et tilsvarende hold på andre tidspunkter for at sikre en plads til den kommende sæson.
Hvis der er stor efterspørgsel på et hold, hvorfor åbner I så ikke bare for flere medlemmer?
Sikkerhed og kvalitet er to ting, vi i Vildbjerg Svømmeklub ikke går på kompromis med.
Svømmehallens størrelse, støjniveau, overblik og tid til den enkelte har betydning, når vi skal undervise, og derfor er antallet af pladser begrænset.
Hvad koster det at gå til svømning?
I menuen Hold og tilmelding kan du til enhver tid se hvad det koster at gå på det enkelte hold.
Her kan du også se, hvornår hvert enkelt hold i sæsonen løber til og fra.
Hvilke regler er der i svømmehallen?
Den praktiske information for ophold i svømmehallen kan du læse om under regler i svømmehallen.
Hvordan får jeg besked, hvis mit hold bliver aflyst?
Hvis et hold bliver aflyst, sender vi en SMS ud til det mobilnummer, der er oplyst ved tilmelding (tjek derfor ALTID, at det er det/de rigtige nummer/numre, der står anført).

Vi forsøger naturligvis at sende besked ud så hurtigt, det er muligt, i de tilfælde, hvor vi er nødt til at aflyse et hold.

Skal jeg meddele klubben, hvis jeg bliver syg eller har fravær?
Hvis du kun er fraværende én enkelt gang eller to, er det nok at sige det til træneren før undervisningen eller den efterfølgende gang, hvor du igen møder til undervisning. Hvis du er fraværende mange gange i træk, beder vi dig give besked til svømmeudvalget på tel.: 41 27 77 08. Bemærk, vi afmelder dig ikke fra et hold på grund af fravær med mindre dette er dit eget ønske.
Får jeg rabat på mit kontingent hvis undervisningen aflyses?

Vildbjerg Svømmeklub stiler efter at minimere aflysning af undervisning gennem en aftale om fleksibilitet trænerne imellem. Dog kan der forekomme situationer, vi ikke er herre over – uheld i svømmehallen (afføring eller opkast i bassinet), reparationer/nedbrud i bassinets tekniske installationer, hærværk, eller særlige omstændigheder for Vildbjerg Sports- og Kulturcenter kan forhindre os i at gennemføre undervisningen.

Der ydes derfor ingen reduktion, refusion eller erstatningsundervisning når træningen må aflyses pga. ovenstående årsager eller andre uforudsete hændelser.

Jeg kan ikke få lov at betale i forbindelse med tilmelding, hvad gør jeg?

Hvis du ikke har et VISA/Dankort, kan du ikke betale i vores booking system.
Har du ikke denne korttype, beder vi dig kontakte os for at gennemføre en bankoverførsel i stedet.

I tilfælde af andre problemer, som ikke relaterer til korttypen, så kontakt os.

Hvorfor har jeg ikke fået den information, klubben sender ud mail?
De mails, vi sender ud fra vores medlems-system, Conventus, ender desværre ofte i spam/junk folderen.
I mange spam foldere slettes indholdet ofte automatisk efter en uge, så tjek derfor jævnligt denne folder, og gerne inden du kontakter os

Hvis du fortsat ikke modtager mails på trods af at det er den korrekte adresse, du har angivet, beder vi dig kontakte os for at løse problemet.

Kan jeg modtage mails på mere end en konto?
Ja, i forbindelse med tilmeldingen skriver du en ene mailadresse efterfulgt af et komma, et mellemrum og derefter den anden mailadresse. Hvis der ikke laves komma mellemrum virker det ikke.
Vær dog opmærksom på, at man dermed ikke kan anvende mailadressen til at få tilsendt sin adgangskode.
Hvor kan jeg se årsplanen for klubben?

Årsplanen finder du i menuen Aktiviteter under Kalender, hvor vi har listet klubbens væsentlige begivenheder ift. arrangementer, opstart, ferie- og lukkedage samt sæsonafslutning.
Har du spørgsmål til andre begivenheder i klubben, der ikke er listet, er du velkommen til at kontakte svømmeskoleudvalget på tel.: 41 27 77 08.

Kan jeg melde mig til efter sæsonen er gået i gang?
Ja, det kan du sagtens. Meldes du på venteliste betyder det dog ikke, at du kan starte på holdet med det samme. Vil du melde dig til mere end 3 måneder efter sæsonstart, så kontakt svømmeskoleudvalget på tel.: 41 27 77 08.
Mit barn har en diagnose, hvordan håndterer vi det?

Hvis dit barn har f.eks. epilepsi, ADHD eller andre diagnoser, skal bestyrelsen have besked inden sæsonstart.
Derudover skal forældre/pårørende i forbindelse med opstarten drøfte det med træner og hjælpetræner, så de er opmærksomme på de vilkår dette medfører for barnet. 
Ved epilepsi anbefaler vi som hovedregel at barnet følges af en voksen i forbindelse med undervisningen.

Hvordan tilmelder jeg mit barn stævner eller events?

I starten af sæsonen sendes en aktivitetskalender ud for talentholdet. Her kan du se alle de weekender, der er planlagt stævne eller events samt hvilke dage, der er træning. For at melde dig til et stævne, skal du i menuen “Aktiviteter” finde det stævne, du vil melde til.

Begynderstævner er det kun tilladt for C-svømmere at deltage i.
Midtvest Cup er tilladt for B- og A-svømmere.
Øvrige stævner er åbne for alle.

For svømmeskolens øvrige hold sendes information om events med børnene hjem, via mails og/eller Facebook.